پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250905
کم‌تحرکي بانوان در دوران کرونا/ سلامت خانواده‌ها در سايه تحرک کم به بحران کشيده است
تاریخ انتشار : 1400/06/10 09:43:23
نمایش : 1328
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري گفت: امروز بزرگ‌ترين چالش در مواجهه با کرونا و حتي پس از پايان اين دوران سخت، کم‌تحرکي و آسيب جدي اين مشکل بر روح و روان بانوان است که بزرگ‌ترين تهديد براي سلامت خانواده‌ها به شمار مي‌رود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سوسن تمدن معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: عدم تحرک سبب بروز بيماري‌هاي همچون چاقي، ديابت، فشارخون، بيماري‌هاي قلبي و .. در بدن مي‌شود که سبب بروز آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري در افراد به‌ويژه قشر بانوان خواهد شد.

وي با اشاره به آثار مخرب تعطيلي باشگاه‌ها و اماکن ورزشي در جامعه افزود: تأثير فعاليت‌هاي ورزشي منظم با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي نقش مؤثري بر تقويت سيستم ايمني بدن به‌خصوص سيستم قلبي تنفسي دارد و حتي مي‌تواند تحمل و جبران عوارض ناشي از اين بيماري را ساده‌تر کند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري ادامه داد: پرداختن به تمرينات ورزشي مي‌تواند افسردگي و اضطراب را کاهش و با ايجاد احساس خوشحالي و شادابي را در بانوان، نشاط را به خانواده‌هاي ايراني بازگرداند و حتي در يک بازه زماني موجب ترميم و بازسازي آسيب‌هاي وارده به مبتلايان کرونا شود.

تمدن يادآور شد: سيستم ورزش همواره در کنار متوليان سلامت مي‌تواند موجب ارتقا نشاط اجتماعي و توسعه سلامت  عمومي شود اما متأسفانه سياست‌هاي ستاد ملي کرونا در طي 18 ماه گذشته مبتني بر محدوديت فعاليت‌هاي ورزشي بوده درحالي‌که اشتغال باشگاه‌داران و مربيان به‌ويژه بانوان دچار ورشکستگي شده است، ضروري است با يک برنامه‌ريزي علمي و مطلوب جلوي تعطيلي ادامه‌دار اماکن و فعاليت‌هاي ورزشي گرفته شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html